5/11/2015

CHEAP MAKE UP TIP

Moikka!
Haluaisin kertoa teille vähän meikkimerkistä nimeltä essence. Törmäsin kyseiseen meikkimerkkiin kun olin käymässä Kärkkäisellä kaverin kanssa. Pysähdyttiin hyllyn luo, jossa oli tämän merkin meikkejä ja hämmästeltiin hintaa. Nämä meikit ovat nimittäin älyttömän edullisia. Huultenrajauskynä maksaa alle kaksi euroa ja luomiväripaletti alle vitosen. Voiko nämä meikit siis olla hyviä, jos hinta on näin halpa? Mä rakastan meikkejä ja meikkaamista. Musta on hauska kokeilla uusia meikkejä, joten ostin muutamia ja päätin pistää ne testiin.
1. Ensimmäisenä on I ❤ STAGE silmämeikin pohjustusvoide. Mä tykkään käyttää luomiväriä niin arkena kuin juhlissakin. Siksi halusin kokeilla, olisiko tästä vähän päälle kolmen euron pohjustusvoiteesta nimeksikään. On! Kyllä siitä on! Kyseinen putkilo sisältää ihan kelpo tavaraa. Se ei tehnyt tuhoja mun silmäluomille tai ärsyttänyt silmiä ja tämän lisäksi se pitää luomivärin paikallaan koko päivän. Jopa silloinkin, kun tulee hieman kuuma (en nyt tarkoita mitään hikijumppa kuumuutta). Yllätyin todella positiivisesti, sillä ajattelin tuotteen olevan pelkkä ylimääräinen kerros hyödytöntä ainetta mun luomilla. Siispä, tätä silmämeikin pojustusvoidettaa tulen ostamaan vielä jatkossakin!


2. The Nudes: I ❤ Trends -kynsilakka: Mä oon jostain syystä ihan rakastunut kaikkiin nuden sävyihin ja niimpä sitten mukaan essenceltä lähti nude kynsilakka. Tämän(kin) suhteen epäröin, sillä ajattelin ettei kynsilakka pysyisi kynsissä kunnolla edes yhtä päivää. Kuitenkin lakka pysyy todella hyvin kynsissä, eikä lähde heti rapistumaan pois. Tykkään myös todella paljon lakan sävystä, joka on nimeltään 03 I'm lost in you
3. Precise eyeliner brush: Mä olen jo pitkään tarvinnut pientä ja ohuempaakin ohutta sivellintä. Tämä sivellin hoitaa hommansa niin kuin kuuluukin. Vaikka kyseessä onkin eyeliner sivellin, käytän sitä lähinnä kulmakarvojen tekemiseen, sillä se on niin pieni ja tarkka.


 4. All about sunrise -luomiväripaletti: Mulla ei ole kuin muutama luomiväripaletti, eikä yhdessäkään ole näitä metallin sävyjä. Essencellä on muitakin värivaihtoehtoja, mutta valitsin tämän, koska nämä sävyt sopivat hyvin kesään. Myös rusehtavat ja pronssin sävyt korostavat sinisiä silmiäni ja se oli osasyy miksi juuri tämän paletin valitsin. Näissä on mun mielestä sopivasti pigmenttiä, eikä se heti karise silmistä pois. Vielä en ole kaikkia värejä ehtinyt testaamaan, mutta kesän aikana niitä tulee varmasti käytettyä!
5. Fame4fame 05 natural effect lashes: Mä en ole mikään tekoripsien suurkuluttaja, enkä voi sanoa tietäväni paljoa tekoripsistä. Mulla on luonnostaan niin pitkät ripset, että monesti multa kysytään onko mulla ripsien pidennykset. Näistä tekoripsistä kuitenkin tykkään, sillä ne eivät ole mun omia ripsiä paljoa pidemmät, mutta kun ne laittaa niin tulee ripsiin lisää volyymia ja tuuheutta. Just sopivat tekoripset juhlavampia meikkejä varten!


6. Get BIG! Lashes volume boost waterproof mascara: Myöskään ripsiväreistä mä en osaa kertoa mitään ihmeellistä, sillä mä saan ripsistä pitkät ja tuuheat lähes millä tahansa ripsivärillä. On ainoastaan muutama merkki, joiden ripsivärit on tuottanut mulle pettymyksen. Tästä ripsarista voin kuitenkin sen verran kertoa, että se saa ripsistä pitkät ja tuuheat, mutta vedenkestävyys ei ole mistään maailman parhaimmasta päästä. Meikkejä pestessä ei tarvinnut edes käyttää silmämeikin poistoainetta, sillä kyseinen ripsari lähtee ihan vaan pelkällä vedelläkin pois. En sitten tiedä on juuri mun putkilossa jokin valmistusvirhe vai ovatko kaikki ripsarit samanlaisia. Essencellä on paljon myös muita ripsivärejä, joita en ole kuitenkaan vielä päässyt testailemaan.


7. Huulipuna sävyssä 13 love me: Kuten jo aiemmin kerroin, rakastan huulipunia, joten pitihän se ostaa yksi essenceltäkin testiin. Ja voin sanoa, että tykkään kyllä! Kestää huulissa ihan yhtä kauan kuin vähän hintavammatkin punat. Sävy on myöskin ihanan pinkki ja keväinen ja se sopii niin arkeen kuin juhlaankin! Kuvassa ylhäällä näkyy myös vähän miltä tekoripset näyttävät silmissä.


8. Essence lipliner: Otin näitä kahdessa sävyssä, 07 cute pink ja 14 femme fatale. Sävy 14 on perus punainen ja tarvitsin punaisen huultenrajauskynän sillä sellaista ei mulla vielä ennestään ollut. Pinkimmän sävyn 07 valitsin yllä mainitun uuden huulipunan kaveriksi. Nämä huultenrjauskynät on molemmat pitkäkestoisia eivätkä kuivata huulia. Molemmat täyttää perus huultenrajauskynän kriteerit!

Onko teistä kukaan kokeillut näitä essencen halpis meikkejä? Itse ainakin voin suositella jos kukkaron nyörit ei riitä kalliiden luksusmerkkien meikkeihin. Vaikka itse rakastankin kalliden merkkien meikkejä, niin löytää hyviä meikkejä myös todella halvalla! Näissä on mun mielestä hinta-laatusuhde kohdallaan, suosittelen ehdottomasti kokeilemaan!

-Inka

4 kommenttia:

  1. Onpas kivoja meikkejä!<3 Itekin törmäsin essenceen aiemmin lomalla ollessani Kanarialla ja sillon huulikiillot tuotti kyllä pettymyksen:( Nyt testasin kulmageeliä (joka makso kans jonku 3€) ja se on ihan huippu:) Melkein yhtä hyvä kuin lumenen! Mutta joo, voisin ainakin ottaa nuo huultenrajauskynät testaukseen, joten kiitos tästä postauksesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mustakin! <3 Itse en ole huulikiiltoja päässyt testailemaan, mutta hyvä kun sanoit etten sitten turhaan testaile! Tosin olen kyllä enemmän noiden huulipunien sun muiden perään.. :) Ja pitääkin kokeilla tota kulmageeliä! Kannattaa kyllä, edullisiksi huultenrajauskyniksi todella hyvät!! Ja eipä mitään, hyvä vaan jos tämä auttoi sua jollain tapaa :)

      Poista
  2. Tosi kivoi meikkei :)

    VastaaPoista